- Skjer det spesielle ting på havna, vil vi nå få mulighet til å nå publikum raskere og vi vil samtidig nå en større målgruppe, sier havnesjef Øystein Høsteland Sundby.
Klikk her for å se profilen: https://www.facebook.com/mosshavn
Det kommunale foretaket som driver aktivt med havnevirksomhet vil nå modernisere og forbedre sin kommunikasjon. Fra tidligere har de kun tatt i bruk nettside i tillegg til pressemeldinger ved behov for å informere. Nå vil de satse på sosiale medier for å fortelle om aktiviteten på havna.
- Det er viktig for oss å fortelle om hva vi driver med her på havna og da er Facebook en fin kanal for å informere, i tillegg til å kommunisere med publikum, forteller Sundby.
Ønsker å informereHavnesjefen forteller at behovet for å være på sosiale medier henger sammen med at de ønsker å informere publikumet raskere, samtidig som de ønsker å nå en større målgruppe.
- Både hva vi gjør, hvorfor vi gjør det, og konsekvensene av vår aktivitet, er viktig for oss å kommunisere ut til samfunnet rundt oss, sier havnesjefen.
Sundby forteller videre at de ikke bare vil satse på tekst og bilder, men også videoer fra havneområdet og deres arbeid.
- Vi har tidligere laget noen filmer fra havna som har blitt publisert på kommunens nettside. Dette har vært veldig populært, forteller havnesjefen.